Scientific journal
Balanced diet, nutritional supplements and biostimulants
ISSN 2414-1054

ECOLOGY AND NUTRITION. WAYS TO SOLVE PROBLEMS

Rebezov M.B. 1 Naumova N.L. 1 Alhamova G.K. 1 Lukin A.A. 1 Khairullin M.F. 1
1 State educational institution of higher professional education
Marketing studies to identify the needs of the population of Chelyabinsk in functional foods. Citizens can not assess the state of the environment in the district of residence. There was low awareness of the ways to promote health through consumption of fortifi ed foods. Identifi ed consumer demand for functional food and established the need for diversifi cation of this group of commodities.

Проведены маркетинговые исследования по выявлению потребности населения г. Челябинска в функциональных продуктах питания. Путем социологического опроса челябинцев установлено, что каждый второй горожанин не может реально оценить состояние окружающей среды в районе своего проживания и чем грозит сложившаяся экологическая ситуация в городе для его здоровья. Отмечается низкая информированность населения о способах укрепления здоровья путем употребления обогащенных продуктов питания. Выявлен спрос потребителей на продукты функционального питания и установлена необходимость расширения ассортимента этой группы товаров.


Южно-Уральский государственный университет https://susu.ru